Tričká

Kategórie

Dámske tričká

Ak hovoríme o dobre vybavenom dámskom šatníku, nesmieme zabudnúť na dámske tričká. Aj vy ste ich doposiaľ vnímali skôr ako športové kúsky vášho šatníka? A pritom ich môžete nosiť na množstvo spôsobov po celý rok, od rána do večera. Klasické dámske tričko napríklad s pruhmi môžete nosiť do strohého pracovného kostýmu aj na večierok. Aj ten najprísnejší odev rozžiari a dodá odľahčený, mladistvý nádych.

Dámske tričká

Neutíchajúca popularita

Tričko je pravdepodobne najpopulárnejší vrchný odev na celom svete. Prichádza v celom rade štýlov, farieb a veľkostí a je doslova pre každého. Ale odkiaľ tento kultový odev pochádza a prečo je tak populárny?

Tričko je pomerne nový prírastok do nášho kolektívneho šatníka. Akceptovaným kúskom oblečenia je len asi pol storočia. Samotný kus odevu síce existoval v rozoznateľnej podobe (so širšími výstrihmi a kratšími rukávmi) od začiatku 20.storočia, ale bol všeobecne považovaný za spodnú bielizeň. Chanel v dvadsiatych rokoch skvelo prispôsobil úplet tradične používaný pre spodnú bielizeň, na módne dámske oblečenie, ale trvalo to ešte desiatky rokov, než sa tento skrytý poklad postupne zmenil z mužského na unisex odev. V priebehu posledných 50 rokov sa tričko stalo prostriedkom vyjadrenia nášho presvedčenia, hudobného vkusu, zmyslu pre humor, našich preferencií v nápojoch alebo športových tímoch. Tričká slúžia ako osobné billboardy. A stavíme sa, že ak si otvoríte bielizník práve teraz, nájdete v ňom aj Vy svoju milovanú kôpku tričiek rôznych štýlov, farieb a vzorov.

Osobitou kategóriou tričiek je stálica módneho neba Pólo tričko. Hoci jeho pôvod je vrelo diskutovaný, jeho status vysoko univerzálneho kusu odevu na šport a zábavu je nespochybniteľný. polo tričká sú synonymom športového sveta a dámske tričká s krátkym rukávom zdieľajú rovnako vysokú popularitu ako pánske.

Pólo tričko a móda

Pólo tričko je veľmi obľúbené aj módnymi návrhármi. Svetové móla sú zaplavené tričkami s krátkymi rukávmi, pánskymi aj dámskymi. Ralph Lauren je jeden z najznámejších návrhárov, ktorý pravidelne tvorí tričká s typickým logom, nehovoriac o Lacoste, ktorého dravý krokodíl je ďalšou značkou spojenou so svetom tričiek. Tieto nanajvýš módne tričká sú často nosené športovcami, keď si užívajú svoj normálny život. Skutočnou fanúšičkou týchto tričiek je Mária Sharapova.

Legendárne námornícke tričko

Prúžkované tričká ako identifikačný prvok začali nosiť francúzski námorní obchodníci z Bretagne. Neskôr tento prvok prevzalo francúzske námorníctvo za účelom zvýšenia bezpečnosti, pre lepšiu viditeľnosť v prípade muža cez palubu. Dodnes sa označuje výrazom Bretan Tee. Pôvodne mali 21 pruhov, z ktorých každý predstavoval jedno veľké Napoleonovo víťazstvo.

V roku 1917 Coco Chanel predstavila svoju novú kolekciu inšpirovanú týmto štýlom. Kontroverzná myšlienka povýšiť (ponížiť) oficiálnu uniformu na módny štýl zožala veľký úspech. Použitie tradičného pracovného trička ako prvku dámskej módy nieslo v sebe prvok rebelantstva a pocitu slobody. Námornícke tričko zažilo aj neskôr mnohé znovuzrodenia pod rukou veľkých dizajnérskych mien. Nosili ho rady Marilyn Monroe, Brigitte Bardot i Audrey Hepburn. Dnes je synonymom pre elegantný parížsky chic a nájdeme ho v kolekciách módnych domov Balmain, Gucci i Givenchy.

Deti kvetov a batikované tričká

V súčasnosti sa opäť dostáva k slovu móda hippies a to hlavne v dámskych kolekciách, nazývaných hippie chic alebo boho chic. Fenomén hippies samozrejme zasiahol aj tričká. Hippie tričká sú dlhšie, voľnejšieho strihu, batikované a hlavne z prírodných materiálov. Batikovanie bolo vyjadrením voľného ducha a odporu ku konvenciám. Batikované tričko si hneď získalo pozornosť sveta aj umelcov, napríklad Janis Joplin a Jimiho Hendrixa. Hippie chic sa v súčasnosti objavuje na tričkách Gucci aj Dolce&Gabanna. A samozrejme Klingel. A dostali sme sa možno k najobľúbenejšiemu typu tričiek a to k tričkám s grafickou potlačou.

Tričká s potlačou si prešli svoju vlastnú historickú cestu

Prvé tričko s potlačou sa objavilo v roku 1939 na televíznej obrazovke. Robotníci vo filme „Čarodejník z krajiny OZ“ mali na sebe zelené tričká s nápisom „OZ“. Grafická potlač vo forme fotografie sa prvýkrát objavila na tričku Air Corps Gunnery Schools z roku 1942. Toto tričko sa ešte aj dnes často kopíruje, väčšinou v nesprávnych farbách. 50.roky patrili potlači Disney postavičiek a začala zlatá éra trička ako reklamného média. 60. a 70 roky patrili hudbe. Naozaj trendovú záležitosť, napriek predchádzajúcim snahám, spravila z potlačených tričiek až hudba. Beatles, Rolling Stones, Pink Floyd si vyhradili ikonické tričká, ktoré ich robia dodnes nesmrteľnými. Fanúšikovia sa stali chodiacimi billboardami, propagujúcimi svoj hudobný vkus.

1983 a slogany s posolstvom

V roku 1983 uviedla Katherine Hamnett „oversized“ tričká s veľkými sloganmi ako „Vzdelanie, nie riadené strely“ alebo „Zachráň svet“ . Keď sa George Michael objavil vo svojom klipe v jej tričku s nápisom „Vyber si život“, toto tričko sa zaradilo medzi najlepšie predávané kúsky. Hamnet je zároveň jednou z najviac kopírovaných návrhárok. Jej sloganové tričká sa novými návrhármi oživujú dodnes.

Dámske tričká a Klingel

Ak ste čítali až doteraz, tak sme vám pekne postupne predstavili všetko, čo vám Klingel ponúka. Na vás je aby ste si vybrali.


waiting...