• viac ako 20.000 tovarov online
  • bezpečný nákup
  • móda pre každý typ postavy
Normálne veľkosti (pánska móda)
  • 46
  • 48
  • 50
  • 52
  • 54
  • 56
  • 58
  • 60
  • 62
  • 64
  • 66
  • 68
  • 70
  • 72
  • 74
  • 76
  • 78
  • 80
  • 82
  • 84
  • 86
od
do

Pánske mikiny

Keď sa povie mikina, už dávno by sa vám nemala vybaviť v mysli časť športového outfitu. Pretože aktuálnym číslom jedna v nosení pánskych mikín je ich zakomponovanie do elegantného outfitu. A ak chcete nasledovať najhorúcejší módny diktát sveta, natiahnite si cez mikinu elegantné sako, hoďte si kapucňu na hlavu, na zápästie pripnite kovovo lesklé hodinky a obujte poltopánky. Aj tak to totiž ide. A aj tak to vyzerá skvele.

Sweat(217)
Zoradiť podľa:

Pánske mikiny

Páni, ak by ste si mali vybrať zo svojho šatníka kúsok, ktorý máte najradšej, ktorý by to bol? Trúfame si tvrdiť, že jednoznačne mikina.

Ale tušíte vôbec, kde sa mikina vzala...

Podľa slovníka Merriam-Webster sa slovo "mikina" zhmotnilo v roku 1925. Je označovaná ako model bez goliera, s dlhými rukávmi, nadrozmerný pulóver vyrobený z hrubej hebkej bavlny. Najskoršie mikiny boli sivé, a nosili ich športovci na tréningoch tradičných športov. Mikiny poskytovali nielen teplo, ale ako ich pôvodný názov „sweatshirt“ prezrádza, tiež vlastnia funkčnú schopnosť absorbovať pot počas cvičenia. Tá skutočne prvá bola značková. Bola to športová mikina, ktorá sa nosí dodnes. Vynašiel ju Benjamin Russel v 20-tych rokoch minulého storočia ako dres pre svojho syna, ktorý hral americký futbal. Vtedajšie dresy z vlny rozhodne neboli na šport príliš vhodné, a keďže prvá mikina z bavlny vzbudila veľký záujem, dal sa Russel do výroby mikín a čoskoro práve vďaka nim otvoril svoj prvý obchod so športovým oblečením.

Áno, hádate správne, prvou mikinou bola značková mikina Russel Athletic, ktorá sa s obľubou nosí dodnes. Ale prečo ju voláme „mikina“, keď celý svet volá tento kúsok „sweatshirt“? Svoj názov dostala podľa postavičky Mickey Mouse, pretože práve myšiak Miki sa na nás usmieval z prvých dostupných modelov u nás.

Mikiny a reklama

Potenciál mikiny ako prenosného reklamného nástroja bol objavený v roku 1960, kedy US univerzity začali tlačiť svoj názov na mikiny. Mikiny sa stali lacným a efektívnym spôsobom šírenia informácií v masovom meradle. Rozpoznaním relatívne jednoduchého prispôsobenia a sily šikovnej grafiky v kombinácii s frázami, sa mikiny stali prostriedkom pre osobné vyjadrenie ako návrhárov tak aj osoby, ktorá ich nosí.

Subkultúrne privlastnenie mikiny

Vzostup extrémnych športov v roku 1980, ako je surfovanie a skateboarding, a súčasný vznik hip-hopu ako kultúrneho fenoménu, dostal mikiny na úplne inú úroveň. Pre surfistov sa mikiny stali praktickou súčasťou plážového oblečenia. Mikiny poskytli jasné riešenie pre rýchle teplo pri výjazde na oceán, a uľahčili vysušenie tým, že absorbovali pot. Popularitu tohto športu využili rôzne značky, najúspešnejšie boli Stussy a Quicksilver z 90.tych rokov.

Keď skateboardisti vyšli do ulíc a preniesli vertikálne pohyby surfovania na betón, aj oni prijali mikiny pre ich funkčnosť- ťažká bavlna bol navyše ako vankúš medzi telom a betónovou dlažbou. Desiatky predmestskej mládeže, ktoré neboli schopné napodobniť pohyby, mohol teraz aspoň napodobniť vzhľad. Ďalšia revolúcia vrie v neskorých 70-tych rokoch na východnom pobreží Spojených štátov. V južnom Bronxe v New Yorku sa zrodila hip-hop kultúra z povstania na diskotéke a ako alternatíva života gangov. Nespočetné hip-hop módne značky naďalej podporujú dedičstvo mikín tým, že ich udržujú ako svoje centrálne zameranie , ako v pánskom, tak a j v dámskom oblečení.

Mikiny na križovatke s módou

Od skromných začiatkov ako športové oblečenie, mikiny dosiahli masovú trhovú dominanciu, vznikom logománie v roku 1980. Návrhári, ktorí chceli zarobiť na „brandingu“ na to čiastočne použili mikiny. Námornícke mikiny Vivienne Westwood "Anglomania" sú všadeprítomné, tak ako "CK" Calvina Kleina. Mikiny s dizajnovým logom vznikali aj v dostupnejších verziách a stali sa oblečením pre masy.

Schopnosť Mikiny prekonať svoj atletický pôvod a to že okrem toho, že je vplyvnou súčasťou športového oblečenia, sa stala súčasťou rôznych subkultúr, svedčí o jej význame v móde. Nehovoriac o tom, že vrodená schopnosť módy na recykláciu už existujúcich motívov garantuje, že mikina sa bude vyvíjať aj v najbližších rokoch.

Pánske mikiny a Klingel

Mikiny si úspešne razia cestu aj v klasickom pánskom šatníku, kde okrem toho, že sú povinnou súčasťou športového vybavenia, trúfalo nahradili svetre a pulóvre. Moderné materiály sú nielen príjemné, ale disponujú aj vlastnosťami, ktoré dovolia mikinám plne nahradiť aj bundy. Prajú im najmä prechodné obdobia – jar a jeseň. Sú hrejivé, odolné a veľmi jednoducho sa udržiavajú. Mikiny sa stali univerzálnym kúskom, ktorý si môžete obliecť takmer vždy. Okrem príležitostí, ktoré si vyžadujú oblek.

V našej ponuke nájdete celý rad štýlových mikín populárnych značiek Babista a Roger Kent. Nájdete tu mikiny s klasickým Pólo golierom, so zapínaním na zips, prúžkované, aj jednofarebné. Mikiny, ktoré naplno využívajú Colour Blocking, trendové potlače, výšivky a emblémy. Nájdete u nás aj pánske mikiny s kapucňou. Kapucňa dodáva mikine autentický vzhľad, pričom ju môžete, aj nemusíte nosiť na hlave. Vyberte si tú, ktorá dokonale odzrkadlí váš štýl a vašu osobnosť.


waiting...
všetky ceny sú vrátane DPH Poštovné a balné vo výške 4,95 € platíte pri jednej objednávke iba raz